Bir Doğu Ekspresi Hikayesi

Birkaç gün önce Kars gezimizi tamamladık 😌Öncelikle,gruptan çok yardım aldığımızı belirtir,biz de birkaç bir şey paylaşmak isteriz 😌

🚂 Ankara
Biz bir gün erken gidip,Ankara’yı da gezelim dedik.Deeps Hostel’de kaldık.95 tl 2 kişi,sadece oda.(Aerobilet indirimi vardı,onunla 85 tl oldu)Merkezi,güzeldi.Aspava dönercileri meşhur imiş,o kadar nerede yiyeceğimizi not almama rağmen,gidip yanlış (meşhur özçelik)aspavada yedik 😒 Özçelik ve yıldız ilk açılanlar ve en meşhurlarıymış.yediğimiz de kötü değildi bu arada (Aspava = “Allah sağlık para afiyet versin Amin”baş harfleri) Tabi ki Anıtkabir’i ziyaret ettik.En az 2 saat ayrılmalı bence.Hediyelik eşya tarafı ayrıca ucuz.Biz kapağında tohum olan kalemler aldık(2 tl).Elektronik ziyaretçi defterine de yazmadan ayrılmadık.Akşam Craft’da takıldık.(Bu arada Gençlik parkında birşey yoktu,yazın açılacak sanırım)

🚂Alışveriş
Ankara tren garındaki,Migros Jet’ten alışverişimizi yaptık.Dardanelin sandviçlerinden,cips,kuruyemiş,su,meyve suyu,plastik bardak,bira ve şarap aldık.Yanımızda, küçük kettle,sallama çay,küçük kupalar ve votka vardı.4 kişi için yetti,hatta votka arttı 😌 Irmak otobüsüne binmeden önce ,garda karnımızı da doyurduk ayrıca.(garda restoranlar var) Bu arada abur cuburu bol alabilirsiniz,çünkü Erzincan yada Erzurum civarlarında,çocuklar trene doğru koşuyor,biz elimizdekileri camdan onlara attık,keşke daha çok alsaymışım da dedim.

🚂Yolculuk
Kalkışa 45 dk-1 saat kala Irmak istasyonundaydık.Vagonumuzu bulup,eşyaları bırakıp,malum fotoğrafları çektirdik 😌 Önemli ! Cama led bağlayacaksanız _ki mutlaka bağlayın,yanınızda bant getirin.Ben birkaç kişiye sordum yoktu,sonra buraya yazacaktım,çünkü gerçekten çok üzülmüştüm,neyse ki birinden buldum.Tüm vagon O kişi sayesinde ışıklandı 😌 Teşekkürler,7.vagon,son kompartıman 😌 Bant dışında,fotoğraf çekiminde çıkmasını istediğiniz objeler getirin,bizim ki biraz fakir kaldı ama yine de güzeldi 😌 Pijama,yatarken rahat edeceğiniz,fotoğrafta da fena çıkmayacak kıyafetleriniz olsun.Müzik,hoparlör şart.2li kompartmanlarda valiz koyacak yer var bu arada,4lülerde yok.2 yataklı oda,içinde çizi,albeni,2 meyve suyu,2 su olan bir minibar var.El yıkamak için lavabo,dolap,çekilince açılan masa var.Mutlaka 3lü priz alınız yanınıza.internet çoğu zaman çekti bu arada(wifi yok).Kahvaltımızı trenin restorantında yaptık,çok da memnun kaldık.12 çeşitten oluşan kahvaltı tabağı 1 çay ile 20 tl,bence değerdi.Manzara da pek güzeldi,restoranın pencereler daha da geniş.Kahvaltıdan sonra uyuduk,dergi okuduk,manzara izledik,müzik dinledik.Aşkale civarları,cağ kebabı siparişi alıyor tren görevlileri.2 çubuk kebap,haydari,acılı ezme,ayran ve tatlıdan oluşan menü 25 tl.Çok lezzetliydi,kesinlikle 2 tane alın.Saat 16:00 civarları gibi oluyor,Erzurum’a varış.Sarıkamış’a doğru,kondüktör abi kapıyı açtı 😌 hemmen bir kaç poz aldık.

🚂Konaklama
Bizim otelde kaldık.2 gece 2 kişi 140 tl,sadece oda.Oda tozlu,tuvalet ve lavabo kirli idi.Ucuz ve yatmadan yatmaya bir yer aradığımız için,2 gün için dert etmedik.Sahibi Savaş bey iyiydi,sağolsun.Gönül isterdi ki Cheltikov otelde kalalım tabi de 😌

🚂Ulaşım
Alemdaroğlundan 100 TL’ye,1 günlük Renault Symbol kiraladık.Otele çok yakın,ona rağmen otelin önüne getirdiler.100 tl de benzin için harcadık.4 kişi için idealdi.Çok güzel mevsimde gittiğimizi düşünüyorum.Çok üşümeden,güzel güzel arabayla gezdik 😌 İstediğimiz yerde durduk.Yolda,çimenlerde güneşlenen tilki gördük 😌 Çok çok güzeldi.korkutmadan,usul usul izledik.O da bize poz verdi 😌 Ayrıca,çok güzel çiçekler,inekler,keçiler,şahinler,karga yuvaları gördük 😌

🚂Ani harabeleri
Kars merkezden,45 dk kadar sürüyor.Ani köyüne girince,evlerin çatılarına bakın.Hobbit evi adeta 😌 Giriş 8 tl,müze karta ücretsiz.inanılmaz güzel bir sessizlik var Ani’de.Efsaneye göre,sevdiğine verilmeyen bir kız,intihar ederken,beddua etmiş ve Ani taşa dönmüş 🤔 Aslında,defalarca depreme maruz kalmasından dolayı,bu durumda olduğunu,panoda okuyoruz.Gezerken,fare gibi canlılar göreceksiniz.Biz yuvasının yanında durup,biraz poğaça ikram edip,yakından izleyebildik.Yer sincabıymış (gelengi deniyormuş sanırım)😌 gördüğüm en tatlı canlılardan biri.Sesi de pek güzel 😌

🚂Çıldır
Ani’den sonra Kars merkeze dönmeyip,alternatif bir yoldan gidelim dedik,ama yol traktörlük bir yolmuş,olsun,Anayol’a çıktık hoplaya zıplaya,iyi ki de oradan gitmişiz,çünkü tilki gördük 😌 Göl çözülmüş,2 hafta önce donuk olduğunu söylediler,biraz üzüldüm 😔 Yine de çok çok güzel bir göl.Günay’ın yerine gittik.Hem en yakındı,hem de yorumlar fena değildi.Sarı balık söyledik.Yan masaya bakınca,kızarmış,kuru gibi balığı görünce,dedim böyle mi geliyor,ızgara değil mi,bütün balık değil mi😱 benim bilmemezliğim.Meğer balık 8-9 kilolukmuş.Haliyle,parçalayıp,servis ediyorlar. Sarı balık,yanında bolca çoban salata (çay ikramı) kişi başı 25 tl.Yediğim en lezzetli balıklardan biriydi bu arada.

🚂Kars Kalesi
Gün batımında gidiniz.Giriş ücretsiz.Kars’ı tepeden görmek,fotoğraf çekimi için iyi.Arkasında,aşağıda Kafkas Üniversitesi de görülüyor.İçeride kafe var,20 TL’ye çaydanlık ile çay söyledik,4 kişi içtik 😌 Sımışga denen,uzun ay çekirdeği de söyleyebilirsiniz çayın yanına.Araba ile gidilebiliyor,otoparkı var.

🚂Yemek
Trenden indiğimiz akşam,Hanımeli’ne gittik.4 kişi;Piti,2 hangel,acem kavurma,4 bardak Süryani şarabı,150 tl kadar ödedik.Aşık atışması da izledik 😌 Piti efsaneydi,müthiş lezzetli,çok iyiydi.Reyhan şerbeti de içecektik,ama kalmamıştı.Kahvaltıyı,Elif pastanesinden aldığımız poğaçalarla geçiştirdik,çikolatalısı güzel bu arada.Öğlen çıldırda balık,akşam hanı hanedanda kaz,piti ve umaç helvası yedik.Kaz evinde yer yoktu.Puşkin’de canlı müzik vardı,istemedik.Han-ı Hanedan’a gittik.Piti kötüydü,hanımelinde yediğimiz ile alakası yoktu,içinde safran yok denecek kadar az ve haşlama gibiydi.Kaz denedik,güzeldi.Helvada iyiydi.Bize bir kez izlediğimiz aşık atışması yettiğinden ve daha sakin bir yerde yemek yemek istediğimizden burayı seçtik.Burada pitiyi tavsiye etmiyorum.Brother’s milk bar,benim favori mekanım 😌 rengarenk,cıvıl cıvıl,güzel kahve,güzel müzik.toffee nut latte tavsiyedir 😌Ertesi günün sabahı,çorba dünyasında,kelle paça içtik,çok güzeldi.

🚂Peynir-bal
Büyük zavotlardan aldık.2 süzme çiçek balı,Kars gravyeri,Kars eski kaşarı,kekikli kaşar 150 tl tuttu.Tadım yaptırıyorlar,herşey pek lezzetli.İnterneten satış da yapıyorlar.Asıl gravyerin üretildiği,Boğatepe köyünden istiyordum ama merkezde şubesini bulamadım,biraz aceleye geldi.Biz vakit bulamadık ama vakti olan bizzat Boğatepe köyüne gitmeli bence.(Peynir Müzesi de varmış orada )

🚂 Dönüş
Merkezden taksi ile havaalanına gittik.10 dk kadar sürdü,30 tl tuttu.

Not:Magnet çok aradım,güzel bulamadım.En sonunda Bizim otelin olduğu caddedeki Çin pazarından ahşap magnet almak durumunda kaldım 😒

Not 2:Akşam mutlaka merkezde dolaşın ve Rus mimarisinin şahane binalarını görün.Keşke birazcık daha kalıp,komple öyle yapsalarmış Kars’ı 😌 Yine de,bu haliyle de çok çok güzel bir şehir ❤️

Not 3:Playlist için biraz şarkı
Sakin-Denek hayatım
Vega-Ankara
Vashti Bunyan-Train Song
Doğuş-Uyan
Mirkelam-Hatıralar,yollar
Helldorado -drinking song
Duman-Bu akşam

Not 4:Mide bulantısı için,yanınızda mutlaka “Emedur”(bulantı hapı) bulundurun.Ben toplamda 5 tane yuttum 😌 24 saat trende,az da olsa mide kötü oluyor,yani en azından bize oldu.Trenden inince de,bir süre ufak ufak sallanacaksınız.Bir kaç kere aha deprem,heh şimdi deprem dedim de,deprem değil trenmiş 😌

Comments

comments

Previous Dedesinin izinden Giden Gezgin

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!