InterRail ile başlayıp Mekke’ de geziyi sonlandırmak

Merhabaaa Rail ailesi ;

14997164_10154733673869801_1573236222_n
Ben de maceramı paylaşmak istedim. Kendini naçizane bi şekilde artık gezgin diyebilen bi insan olduğumu düşünüyorum.

Benim yolculuğum aslında çocukken başladı. Ailem bi yazlık tarzı ev almaktansa her yaz farklı yerlere gidelim diye düşünen bi aile olduğu için her yaz tatilinde farklı yerlere giderdik. Haliyle kolay alışıyorsunuz bi yerden sonra kaldığın yere ve yerini yadırgama olayı kayboluyor zamanla. Yurtdışına ilk çıkışım da çoğu insan gibi InterRail Turkiye sayesinde oldu.

Ama biraz daha gerisinden alayım hikayemi. Biz 4 çocukluk arkadaşı, trenle Avrupa’yı gezme olayı varmış yapalım diye  lisedeyken konuşmuştuk. Onlar üniversitedeydi, ben üniversiteyi kazanınca gidelim dedik. Ben hazırlığı okudum, hepimizde İngilizce var geliştirdik. Bunlara  gidelim hadi dedim, sonra bi bahaneler oldu falan herkes meşguldü gidemedik.,

Ben de gitmek istiyordum başka bi yakın arkadaşımla konuştuk planlar falan yaptık grupta sordum besto’ya o zaman sene 2013 grupta az insan var. Yardımcı oldular falan, hazırız sonra arkadaş da satmaz mı? Aile de gitme falan deyince yüreğim el vermedi annemi üzmeye eyvallah dedim ama seneye kesin gidiyorum. Ertesi sene geldi yaza az kaldı konuşuyorum falan millet gene yan çizmez mi? Dedim beyler ben siz gelseniz de gelmeseniz de gidiyorum ayarladım rotamı tartıştım baya uğraştım milletin başını ağrıttım saatlerce Google earth de takıldım falan en son bi gün dayanamadım aldım bileti.

Sonra InterRail grubunda aynı tarihe alan 80 kişi çıkınca ben şok . Bestami Köse de geliyormuş falan sonra bi baktık herkes bizden uçakta, dediler hadi RomaRail yapalım, Roma’da onlarca kişi buluştuk İspanyol merdivenlerinde.  #romarail etkinlikleri tişörtler falan bildiğin Roma’dayız. Öncesinde de gruptan insanları okuyorum ama vakit bulamıyordum gitmeye o Karaköy’deki toplaşmalara sonra Boğaziçirail yapalım demişler ben de çılgınlık aldım gitarı gittim yanlarına, iyi ki gitmişim. Oradan karadenizraile geçeceklerdi ertesi gün gece de Kuzguncuk taraflarıydı sabahladık falan çadır kurduk. Dedim Besto ben gelsem yer var mı karadenizraile dedi normalde kontenjan doldu ama kardeşim ayıpsın sen yeter ki gelmek iste arkayı 6larız. O an eve geçtim hallettim eşyaları falan gittik gezdik güzelce karadenizi gezdik.

14971356_10154733673759801_1236666196_n 15032635_10154733673824801_1464331786_n
Oradan ilk yurtdışı tecrübem olan Gürcistan’a geçtik gariplikler olaylar falan. Sonra akdenizrail, bu sefer yurtdışına gelemeyen arkadaş beraber gidelim dedi. Gittik baya eğlendik orda da olaylar olaylar. Döndük 3 gün sonra Romarail. Rail baba rail tek başımıza aldık yolumuzu sonra Roma’da ayrıldıktan sonra, tüm Avrupa’da karşılaştık zaten, Floransa’da, Prag’da, Berlin’de, Budapeşte’de, Venedik’te… Venedik ayrı bi garipti tabi gece saat olmuş 12 oturuyoruz ben 2 İngiliz 2 Fransız tren garında sohbet ediyoruz temel fıkrası tadında sonra karşıdan gruptan gördüğüm Subaşılardan Merve gelmez mi? Dedim dünya küçük, sonradan defalarca söyleyecek olduğum bu cümleyi ilk söyleyişimdi halbuki… Tek çıktım ama çok az tek başıma gezdim turumda. Müziğin ve yolların önemini gördüm, telefonsuz hayatın rahatlığını yaşadım. Çok hikayeler yaşadım gezimde.

Bu sefer başka bi arkadaş ekibim beraber gezelim dedik ve balkanları gezdik. Sonrası gene malum tekrar çıktım interrail’e gene tek tabi ama bu sefer ben istedim tek çıkmayı. Bu sefer Brüj’de akdenizrail’de tanıştığım Ali’yi gördüm beraber gezdik falan. Okuldaki hocamın kankasıyla Hallstat treninde tanışıp konuşmam oldu… Koreli evli çift arkadaşlarım var artık mesela. Daha birçok isim var ve birçok hikâye yaşadım. Ertesi yıl ailem bu sefer beraber gidiyoruz dedi. Onlarla ispanyayı gezdik. Başka bi kapı da açıldı ve umreye çok görmek istediğim Sudi Arabistan’a gittim dostlarımla ramazanda. Apayrı bir duyguydu. Hep bi planım hazır bekliyorum.
15050127_10154733673619801_1065755618_n
Google Earth yüklü ve boşluk buldukça rota çizip plan yapıyorum, gidemesem bile beni çok mutu ediyor. Bu arada planlar yalan oluyor yolda bunu da öğrendim ve bunun güzelliğine kendini bırakmayı da öğrendim. Kısmetse elimden geldiğince de gezeceğim.

Siz siz olun çıkın dışarı gezin. Etrafınızdakilere de anlatın onlar da gezsin. Hepimiz mutlu olalım. Uzun post oldu ama size son tavsiyemi verip gideyim. Ufak şehirlere gidin insanlarla özellikle yaşlılarla konuşup onların hikayelerini dinleyin.
Özgür olun.

15058547_10154733680264801_22276471_n

Yol Açık Yola Çık!

Saygılar efenim,

Bu Yunus der, ki bana gezi gerek gezi.

Yunus Semih Coşkun

Comments

comments

Previous Yeni Nesil Pasaportların Kaydı Başladı
Next Emniyet Motorcuları Uyardı

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!