Servan Turan Balkan Trickleri

Balkanlar Deneyim ve Tavsiyeleri;
-Uçak biletlerimizi Priştine (Kosova) ya aldık.Ve dakka bir gol bir yaparak hatayı burda yaptığımızı çok sonradan farkettik =) .Birazdan anlıcaksınız sebebini,

Pegasustan 340tl gidiş dönüş aldık. Esas gezmek istediğimiz yer Karadağ’idi.Priştine den Kotora haritada ortalama 8-10 saatlik bir mesafe var gibi hesapladık ve;
 Priştine e indik.
-Öncelikle Priştine’de havaalanından şehir merkezine giden taksi dışında hiçbişi yok.Millete sora sora götüren İstanbul’da öğrenci olan bir Sırp arkadaş bulduk.Arkadaş bizi otogara götürdü ve ilk otobüsün 19:30 da olduğunu söyledi.(Saat 13:30 falandı) O da peje diye bir yere.. Yani Kosovadan çıkamadık bile ilk gün. Pejede otostop çektik ama kimse bizi sallamadı.Doğru yerde çekmemize rağmen.Uzanıp Dinlenicek bir gölge bahçe ararken Türk dayıların evine rastladık bizi misafir ettiler.Çay demlediler ince bellide çay içtik siyaset bile yaptık.Ne haddimeyse =) .Pejeden Podgorica ya geçebildik Saat 22 otobüsüyle. Otobüs bizi gece 2 de indirdi ve Kotora giden otobüs sabah saat 06:00 da dediler. Biz gecenin körü hiçbiryer bulamayacağımız için parkta yattık . Bizim için eğlenceli deneyimdi.Buraları geçiyorum artık. Bi tane sokak köpeği yanımızdaydı hep hiç ayrılmadı.Korudu bizi..Neyse sabah otobüsüyle Kotor’a geçtik
Kotor;
Daha adını bile birkaç ay önce duyduğum yerin gerçekliğine ve muazzamlığına inanamadım. Muhteşem bir körfez,fiyord karışımı bir şehir. Dağlarla çevrili ve dağalrın zirveleri sisten buluttan görünmüyor.Herşeyi videoya çektim tabiiki.

-Bu şehir için 3 gün yeterli

-İlk gun Old town keşfi yapın.bütün sokakalrına girin kaybolun.Kahve Kruvasan yaptık bolca.Taşların dokuları ve renkleri harika. Game of Trones setindesiniz adeta.

-İkinci gün Kaleye çıkın. Bu biraz g.t istiyor ama kesinlikle yapın.Çıkarken çok tatlı patika yokuşlar (Bana küfretceksiniz çıkarken ama tatlı yani napayım) ve Tatlı bir Kilise karşınıza çıkacak. Fotoğraf çekin mutlaka ben hemen profil fotosu yaptım :=) Zirvedeki manzarayı heryerde göremezsiniz. Hatta yanınızda bişiler götürüp ordaki teras gibi yerlerde örtünüzü serip pikniğinizi yapabilirisniz. Mangal falan yakmayın da :=) (Benim yakasım geldi çünkü)

-3. gun ben kano kiraladım. Pazarlıkla 5 euroya geldi. ve kafana göre takıl dedi.Fiyorlarda kano yapmak hayalimdi zaten .Körfezin karşısına geçme planım varken o da ne ! Türk bayraklı bir yat.Yat da Yat hani. Baya t.şaklı bişi. Yakınına kadar gittim seslendim bizim Interrailden Yigit ve Behiç çıkmaz mı Mürettebat =) 5 euroluk fantezim oldu mu sana milyon euro 🙂 Çıktım tekneye ağırladılar saolsunalar. Sonra kanomu sürat botlarına bağlayıp beni karşıya bıraktılar =)

-Konaklamayı Kesinlikle Old Town dışında bir yerde yapın. Çünkü çok pahalı ordakiler.Hatta sahil kısmına çadır atsanız kimse size sen ne ayaksın demez. Yerli halk dünya tatlısı. Evler falan taş köşk gibi ben de analamdım. Tadı damağımda kaldı her manzaranın.Ağzımın salyasını akıta akıta yürüdüm her sokağı..

-Biz Montenegro Hostel 4U da kaldık ve ortam efsaneydi. Sürekli Sosyalleşme adına etkinkikler düzenlediler. Cidden güzel adamlarla tanıştık. Hatta Türk arkadaşalrla da karşılaştık orada ama onların kaldıkları odada kavga gürültü çıktığı için ellerinde olmayan sebeplerden dolayı başka bir hostele geçtiler.Günlük Fiyatı 11 euro .Rastalı Steve adında bir eleman çalışıyor. Dünya tatlısı. Gidin takılın eviniz gibi. Adamlarla tanıştığımız anda elimize Rakiyah diye bir içki tutuşturdular o da çok lezzetliydi. Tavsiye ederim . Sırp rakısı mı neymiş.

-Hostelde barbekü partisi yapıldı.Süpermarketten antrikot et aldık ve bir buçuk kilosu 9 euroydu. Söyliceklerim bu kadar 😀

Bira mira zaten hak getire .Nerdeyse bedava..

Büyük Sözü dinleyip Budavaya geçelim biz..

Budva
-Kotordan yarım saatlik bir otobüs yolculuğuyla geçiyorsunuz. Otobüs bileti 3,50 euro.

-Şehrin Old town kısmı Kotor’a göre daha küçük ama burası da oldukça keyifli. Kale kısmına giriş 5 euro ama girin kesin.

-Yine sokakalrda takılın kaybolun.Kaybolmak güzeldir.

-Küçük pizza dükkanalrı var birer dilim farklı pizzalar deneyin. Fiyatları 1 euro dilimi.

-Old Town içinde çok estetik birkaç kilise var .

-Sahil Kenarından ince bir yol yapmışlar ve bu yol çok keyifli bir plaja çıkıyor.Plaj ücretsiz ve insanalr çok tatlı. Olimpos sahiline benziyor baya. Küçük mağaralar var oralarda takılın.

-Burda karşılaştığımız ,bileklik satarak onların paralarıyla gezen Türk arkadaşların tavsiyeleriyle Üsküp’e Geçmeye karar verdik.Çünkü dönerken aynı çileyi çekmemiş olcaz ve yeni bir ülke daha görmüş olcaz dedik.

-Akşam 19 otobüsüne Makedonya Üsküp e bilet aldık. Aldığımız en pahalı bilet buydu . 31,5 euro ? 90 model bir otobüs ve 10 saat yol . arnavutluk üzerinden gidiyor ve her sınır geçişte ve otobana girişte para ödeniyor olduğu için böyle pahalı olmalı. Neyse bastık parayı aldık bileti 😀
Üsküp
– Halkı açken Heykellere 200 milyon euro yatırım yapan hükümet bizden değildir. (Heykeller oldukça başarılı ama)

– Şehirde bir cacık yok bildiğin Ankara. Bakanlıklar falan var oldukça sıkıcı.

– Old Bazaar a gidin. Zaten herkes Türkçe biliyor Tabelalar da Türkçe. Başka gezilcek biryer göremedim zaten.Destan adında 100 yıllık bir köfteci var. Kesinlikle yiyin. 5 euroydu porsiyon.

– Neyse sıkıldık Prizrene geçiyoruz..

– Euro dışında bir para birimi olan tek ülkeydi bu turda. Makedonya Dinarı diye bişi var ama çoğu yerde euro da geçiyor

Prizren

– Heryer Türkçe bilen insan kaynıyor. Arnavutlar yaşıyor ama Türkçeleri baya iyi.

– 7 Euroluk bir hostel bulduk. Bizim dışımızda 6 kişi falan dhaa kalıyordu ve hepsi ayrımillettendi. O çok tatlı oldu yani..Nehir caddesinde bir tane Hostel var zaten adını unuttum şu an.

– Ortasından nehir geçen nezih bir İç Anadolu Şehrine benziyor.

– Burda da çok meşhur Balkan Köftecileri var ve çok çok ucuz.(Ne köfte yemişiz)

– 20 dakikalık yokuş çıkıp Heryeri gören Prizren Kalesine çıkıyorsunuz.Manzara efsane. Kilise Kubbeleri ve Camii minareleri karışık bir biçimde. Barış ve Huzur kokuyor. Çok keyifli..

– Yapılcak çok birşey yok dinlenmek için tatlı bir yer. İnsanalar çok konuşkan . Herkes Taa oralardan bizim gündemi konuşuyor. Amcalr Teyzeler çok dolmuş herkes dert yanıyor =)
Paramız Bittiiiiii ! otostoptan başka yol kalmadı havaalanına gitmemiz lazım =)
Totalde harcadığım para 1100 tl (Uçak biletim ve konaklamalarım dahil)
Beni en çok etkileyen yer tabiiki Kotor’du. Ulaşım konusunda çok zorlandığımızı gördünüz.Aslında Rotamızda Bosna ve Sırbistan da vardı ama zaman yetmedi.Kotordan Mostara geçen otobüs Dubrovnikten falan geçiyor (schengen istiyor yani) . Vizemin süresi bittiği için yalan oldu zaten o.

Birdaha balkan yaparsam mutlaka schengen almış şekilde Hırvatistan , Bosna ve Sırbistan yapıcam.

Elimden geldiğince sorularınız olursa seve seve cevaplarım .