Böbrekleri Koruyucu Güney Afrika Tavsiyeleri

GÜNEY AFRİKA İLE İLGİLİ TAVSİYELERİM
Bu sabah itibari ile Güney Afrika tatilim sona erdi ben de aklıma geldiği kadarıyla gözlemlediğim şeyleri paylaşayım dedim.

Öncelikle aktarmasız giden bir tek thy var, gece yarısından sonra. Öğlen saatlerinde Cape Town’a varıyorsunuz. Şuan Güney Afrika’da kış mevsimi ama gezmek için ideal mevsim bence. Sıcaklık ortalama 18-28(Sun city inanılmaz sıcaktı) arası.

Cape Town’da Boo Kap bölgesinin ( müslümanların yaşadığı rengarenk evler) köşesindeki Hilton otelde kaldım. Toplu taşıma sıkıntılı biraz, her yere de gitmiyor. Metro yok. Company’s Garden’a gidip sincap besleyebilirsiniz( yani çok da gerekli değil aslında ama)Ümit Burnuna mutlak gidin.

Finiküler ile dünyanın en yüksek fenerini göreceksiniz. Manzara muhteşem. Oraya kadar gitmişken cape point’e geçip o meşhur tabelayla bir fotoğraf da çekilin tabii. Hava ne kadar sıcak olursa olsun denize girenlerin sayısı epey az oluyormuş, köpekbalığı saldırılarından dolayı. Bir insan boyuna kadar gelebiliyorlarmış. Sörfçüler için cennet tabii, tehlikeyi göze alarak sörf yapan bir sürü çılgın var. Hout bay’e gidip ordan tekneyle mutlaka Duiker kayasındaki kürklü Afrika foklarını izleyin. Yalnız inanılmaz bir dalga oluyor, deniz tutmasına karşı önlem alınmalı. Tekneye bindiğiniz yerde işportacılar olacak;köpekbalığı dişi, devekuşu yumurtası, ahşap hayvanlar gibi bir sürü şey var. Yalnız devekuşu yumurtası alacaksanız dikkatli olmanız da fayda var, sahte olabilir. Anlaşılması da zor tabii. Ve mutlaka ama mutlaka pazarlık yapın. İnanılmaz fark ediyor.

Masa Dağına çıkın mutlaka ben çıkmadım o gün köpekbalığı kafes dalışım vardı fırtına yüzünden iptal oldu sonra gerçi ama neyse Şansınıza sis de olmazsa manzaranın tadını çıkarabilirsiniz. Stellenbosh’a gidin mutlaka. Morgenhof Estate’e uğramıştık biz şarap için; ama bir sürü o tarz mekan var. Şarapları efsane. Şehir merkezinde de çok güzel cafeler var, kilisenin biraz ilerisinde işportacılar var.Resim satan bir adam var babasıyla yapıyorlarmış, bir bakın derim. Boulder’s beach’e gidip penguenleri görün kesinlikle. Eşek anırması gibi bir ses çıkarıyorlar😂 Orda doğal aloe vera ürünleri satan bir yer var. Böbrekleri bırakıp çıkıyorduk mekandan🙄 rooibos çayını da ordan aldım, her yerde bulabilirsiniz gerçi. Çok beğendiğimi söyleyemem ama deneyin. Orda da işportacılar var, hediyelik eşya için bakabilirsiniz.

Lesedi köyüne de gittik, tamamen turistik bir yer yani tüm kabileleri canlandırmaya çalışıyorlar. Dans gösterileri güzeldi ama. Yemek olarak da zürafa eti ve devekuşu eti denedim minik minik 🙁 Bir daha asla yemem ben ama tabak tabak alanlar da vardı yani. Bir de kabilenin birinde kurutulmuş ağaç kurtçuğu ikram ediyorlar, bir tane de ondan yemiş bulundum🙄 Tuzluydu, çiğnedikçe kötüleşti yani tadı. İsteyenler için iletişim bilgilerini atabilirim, kaydetmiştim. Bir günüm de büyük beyazla kafes dalışıyla geçti. O meeşhur köpekbalığı fotoğraflarını, belgesellerini çeken Chris Fallows ile birlikte daldık🤗 Saatlerce bekledik gelmedi, yer değiştirip o bahsettiğim seal island’ın yakınlarına gittik tam pes etmişken 4 tane geldi🤗 Ayrıntılarını da anlatabilirim ilgilenenlere. Bu arada Cape Town’da Long Street’e giderken dikkatli olun. Suç oranı yüksek, çok tekin değil açıkcası.Mama Afrika’ya gidip yerli bi birayla müziğin tadını çıkarın.Yerel bir uçak firmasıyla yaklaşık bir buçuk iki saat gibi bir sürede Johannesburg’a vardık.Johannesburg’da Radisson Blue’da kaldık, bir gece sadece. Şehir merkezinde gezmememiz konusunda uyardılar. Biz de akşam Nelson Mandela Square’a gittik, Mercedes Benz fashion week’e denk geldik. Tam bir görsel şölen🤗 Saçlarınızı ördürebilirsiniz, fiyatlar gayet uygundu.Gündüz de Nelson Mandela anıtına gittik, pretoria’ya gittik. Church square’a da gidin derim. Abur cuburlarla gittik, inanılmaz mutlu oluyorlar 🙂 Sun City dediğim bölge oteller bölgesi. 4 tane otel var biri 6 yıldızlı palace otel. Sun city otel ise kumarhane bildiğiniz 😀 Orda kaldık 😀 Yürüyüş için inanılmaz güzel yerler yani göletler var, yeşillik içinde mini bir hayvanat bahçesi falan var; ama yürümek istemeyenler içinde birkaç dakikada bir geçen shuttle’lar var. Walley of wave’i not alın, burda havuza girin mutlaka. Pilanesberg safari alanı 15-20 dk uzaklıkta.

Mutlaka ama mutlaka safari yapın, ha-ri-kaydı! Big Five’ı tamamlayamadım ama olsundu 🙁 Sabah saatlerinde gidin, daha çok hayvan görme şansınız oluyor ve mutlaka kaban, atkı,bere alın. Aşırı soğuk. Yolumuzu zebrlar, ceylanlar falan kesti bir ara. Ama 2 fil yüzünden yarım saat falan gidemedik bir yere🙄 Şuan için aklıma gelenler bunlar, sorunuz olursa yardımcı olmaya çalışırım elimden geldiğince, yol açık! 🙂 Edit: Para birimi olarak rand kullanılıyor, 5’e bölerek yaklaşık tl olarak hesaplayabilirsiniz. Saatler Türkiye’den bir saat geri. Waterfront’ta yunan restoranında ekmek yiyin😋 bir de meşhur bir balık vardı, müdürleri Türk bulursanız yardımcı olur mutlaka.
Saydığım tüm şehirlerde Ocean Basket var, orda da mutlaka bir şeyler yiyin, balıkları inanılmaz lezzetli
Tesekkurler Arya Su Dikce

Comments

comments

Previous EgeRail Kampımızın Duyurusu
Next AtölyeRail Başvuruları Başlamıştır

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!